Ekonomi

Sompo Sigorta CEO’su, SEDDK’nın Trafik Operasyon Merkezi teklifini memnuniyetle karşıladı

Sompo Sigorta Genel Müdürü (CEO) Fahri Uğur, Sigorta ve Bireysel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) Trafik Operasyon Merkezi uygulamasını olumlu bulduklarını belirterek, “SEDDK’nın yapısal dönüşüm önerisini memnuniyetle karşılıyoruz.” terimini kullandı.

Sompo Sigorta’dan yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Uğur, SEDDK’nın zorunlu trafik poliçesindeki arza erişim zorluğunu çözmek amacıyla hayata geçireceğini duyurduğu Trafik Operasyon Merkezi uygulaması hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Trafik Operasyon Merkezi önerisini olumlu bulduklarını ve tüm paydaşların yararlanacağı bir sistemin önünün açıldığını belirten Uğur, yönetmeliğin dikkatli ve kararlı bir şekilde uygulanması gerektiğini belirtti.

Bu teklifin trafik sigortasının üretim ayağındaki darboğazın aşılmasına yardımcı olacağını kaydeden Uğur, “Düzenleyici otoritenin bütüncül ve kalıcı çözüm arayışını ve yapısal dönüşüm önerisini takdirle karşılıyoruz. Bu önerinin hayata geçirilebilmesi için bir an önce rol üstlenilmelidir.Sistemin geçmişte havuza aktarılanlar da dahil olmak üzere tüm araç gruplarına ve basamaklara yaygınlaştırılması gerekir.” sözlerini kullandı.

Uğur, sistemin acentelerin sadece kendi firmalarından değil tüm firmalardan teklif alabilmesi esasına dayandığının anlaşıldığına işaret eden Uğur, acentenin ilk etapta çalıştığı firmalardan teklif isteyeceğini belirtti. hiçbir firma teklif vermediği takdirde Trafik Operasyon Merkezi’ne üye firmalardan teklif alma süreçleri işletilecektir. Trafik ruhsatına sahip tüm firmaların üye olması gerekeceğinden bu seviyedeki tüm firmalardan teklif alınabilecek ancak teklif verenin olmaması halinde poliçe yaptırıldığı firma üzerinden “Havuz”a aktarılacaktır. geçen yıl.

Fahri Uğur, yeni işlerde bu süreçlerin çalıştırılmasından sonra herhangi bir şirket tarafından poliçe düzenlenmemesi durumunda Türkiye Motorlu Araçlar Dairesi aracılığıyla havuza devredileceğinin anlaşıldığını ifade ederek, şöyle konuştu:

“Bu sistemin tüm enstrüman kümelerine yaygınlaştırılması ile serbest rekabet ortamında uzun vadede havuz toplam payından yüzde 3’ü hedefleyerek sektördeki tüm paydaşların kazanacağı bir ortamın yaratılabileceğine inanıyoruz. geçmişte havuza aktarılanlar da dahil olmak üzere basamak ve basamaklar ve makul tavan fiyat uygulaması Tavan fiyatların gerçekçi olarak belirlenmesi Havuza aktarılacak poliçe sayısı yüzde 3’ü geçerse maliyet topluma aktarılıyor. Bu uygulama, havuza giden evrakların mutlaka bir eşiği aşmaması için tavan fiyatın belirlenmesinde değerlidir.

Bu poliçelerin toplam poliçe sayısı içinde örneğin yüzde 3’ü geçmemesi, sistemden beklenen toplumsal faydanın en üst düzeye çıkarılması için kritik öneme sahiptir. Tavan fiyatın piyasa koşullarına uygun gerçekçi bir seviyede belirlenmemesi durumunda şirketler yeterince teklif vermeyeceği için havuza giden politika faizi çok yüksek seviyelere çıkacaktır. Bu, trafik sigortasının toplum üzerindeki maliyetini yok etmek anlamına gelecek ve yanlış bir analiz olmayacaktır.”

“Sistemin hızlı ve kararlı adımlarla hayata geçirilmesi gerekiyor”

Söz konusu modelde tüm acentelerin en kısa sürede poliçe düzenleyebileceğine, arza ulaşmada ve tedarikte zaman ve emek kaybı gibi sorunların yaşanmayacağına işaret ederek, şu bilgileri verdi:

“Her acente kendi müşterilerine poliçe düzenleyebilecek. Acenteler her firmadan teklif alabileceği gibi firmalar da tüm teklif sahiplerine teklif verebilecek. Çünkü firmalar kendi hesaplarına göre en uygun kişilere poliçe düzenleyebilecek.” tarifeler, rekabet ve sistem içinde hareketlilik sağlanacak, en riskli küme için hem tavan fiyattan poliçeye erişim sağlanacak, hem de engellenerek havuz payının sürdürülebilir seviyelere düşürülmesi sağlanacaktır. geçmişte gördüğümüz ve sektör aleyhine kullandığımız alışılmışın dışında fiyat teklifleri. Sistem hızlı ve kararlı adımlarla hayata geçirilmelidir.

Sistem için gerekli teknik ve jenerik altyapının oluşturulması, ön altlık. Bu, belirli miktarda kaynak ve zaman gerektirecektir. Bunun yapısal bir dönüşüm olduğunu ve sürecin müşteriler, acenteler ve sigorta şirketleri lehine olacağını görmek gerekiyor. Bu önemdeki bir uygulama için ihtiyaç duyulan kaynaklar ilgili tüm şube paydaşları tarafından tahsis edilmelidir. Acentelerin halihazırda acentesi olmadıkları şirketlerle aracılık sözleşmeleri imzalamalarının hukuki altyapının zaman alabileceği de açıktır. Bu sistemi uygulamak için acele etmemek, hızlı ve kararlı olmak gerekiyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara nakliyat
Başa dön tuşu