Ekonomi

Efsane Cuma’da alışveriş adedi geçen yılı 2’ye katladı

Dünya genelinde olduğu üzere Türkiye’de de e-ticaret sitelerinin ağır indirim kampanyaları uyguladığı Efsane Cuma periyodunun sona ermesinin akabinde ödeme kuruluşları da kendi üye işyerlerinde yapılan alışverişlere ait bilgileri açıklamaya başladı. Finansal teknoloji şirketi Sipay’in bilgilerine nazaran, kelam konusu devirde internet üzerinden yapılan alışverişin hacmi geçen yılın tıpkı devrine kıyasla yüzde 265 artarken, süreç adedi ise yüzde 80’in üzerinde artış gösterdi.

Kozmetik harcamaları giysisi solladı

Geçen yıl en çok alışveriş yapılan birinci 3 kategori giysi, besin ve kozmetik olarak sıralanırken, bu yıl listenin başında kozmetik yer aldı. Kozmetik kategorisini giysi ve elektronik takip etti. Sepet fiyatı kategori bazlı değişiklik gösterirken, ortalama fiyat 850 TL olarak gerçekleşti. 25 Kasım Cuma günü alışverişin en ağır olduğu vakit dilimi ise saat 16:00-21:00 ortası oldu.

Sigorta kesimi de listeye girdi

Konuya ait değerlendirmede bulunan Sipay CEO’su Semih Muşabak, şunları söyledi: “Kasım ayı her yıl markaların sunduğu fırsat ve avantajlar nedeniyle tüketicinin ağır olarak e-ticaret alışverişine yöneldiği ay olarak konumlanıyor. Geçmiş yıllarda olduğu üzere bu yıl da Black Friday periyodu epeyce hareketli geçti. 25 Kasım Cuma günü en fazla alışveriş kozmetik, giysi ve elektronik kategorilerinde gerçekleşirken, sigorta süreçlerine de ağır ilgi oldu. Önümüzdeki yıllarda de değişen tüketici alışkanlıkları ve artan e-ticaret hacmine paralel kasım ayı alışverişlerinde rekorlar kırılmasını bekliyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu